חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לבנות מוטיבציה בצוות באמצעות פעולה אחת פשוטה

מוטיבציה היא גורם חשוב שמניע אנשים להשגת מטרותיהם. כמנהל, אחת מהאחריות שלך היא לבנות ולשמור על מוטיבציה בצוות שלך. הוקרות הם אחד הכלים החזקים ביותר שמנהל יכול להציע לצוות שלו על מנת להעלות את המוטיבציה. כשהוקרות מועברות בצורה טובה (וראויה), ההוקרות נותנות לאנשים את הדחף והמוטיבציה להמשיך לעשות את רמת העבודה שאתה רוצה לראות.

מדוע מנהלים לא משתמשים בהוקרות מספיק?
חיוביות היא בחירה, ההרגל הוא למצוא את השלילי.
את/ה מכיר את אותם אנשים. הם יכולים למצוא ענן סערה בכל מזג אוויר. תמיד יש משהו שלילי לציין, אפילו בדברים שהם אוהבים:

"יפה בחוץ, אבל שכחתי את משקפי השמש שלי…"

"זו הייתה מצגת נהדרת, אבל האם ראית את שגיאת ההקלדה בשקף 13?"

"מחצנו את המספר של הרבעון, אבל עכשיו יש לי עוד עבודה לעשות!"

כפי שכתבנו בעבר, להשקפה חיובית יכולה להיות הבדל גדול לגבי האופן שבו אתה רוא/ה את העולם, וכיצד הצוות שלך מרגיש בעבודה איתך.

עם זאת, גם אם את/ה רוצה להיות יותר חיובי, זה לא קל. את/ה לא יכול/ה פשוט להפעיל מתג ופתאום יש לך משקפיים בצבע ורדרד.

במקום זאת, צריך לבנות הרגלים חדשים.

הרגלים חדשים = דרך חדשה להיות
לשנות את הלך הרוח שלך זה קשה. כאשר לאורך השנים בנית הרגלים שבהם יכולת לפעמים להיות שלילי/ת, הם כמו חריצים בתקליט; המוח שלך רגיל לנגן את אותה מנגינה שוב ושוב:

לכן במקום זאת צריך להסתכל על הרגלים חדשים כדי ליצור הרגלים חדשים שיכולים לעזור לך להיות חיובי/ת יותר. בסופו של דבר, הם יחליפו או יעלו בהרבה על כל הנטיות השליליות שיש לך שאינן מועילות.

היום, אנו מתמקדים בדרכים שבהן ניתן לתת יותר שבחים לצוות שלך ולהראות לך איך להיות יותר חיובי/ת בעבודה. 

 

תחשוב/י כל זה רגע, אם היית עובד/ת קשה במיוחד על כל פרויקט ולאף אחד לא היה אכפת, היית נשאר/ת בסביבה? כנראה שלא. אל תעשה/י את זה לצוות שלך, במיוחד לאלה שמשפיעים הכי הרבה על הפרויקטים המרכזיים שלך.

 

לא לקחת דברים כמובן מאליו

האם מישהו בצוות שלך עשה את המאמץ הנוסף בפרויקט האחרון? האם יש מישהו שהיה קריטי להצלחתו? 

פתק פשוט להודות להם או הכרה אישית כלשהי בפגישה 1 על 1 שלך איתם יכולים לעשות את כל ההבדל. רגע של תודה להם יכול להיות כל הדלק שהם צריכים כדי להמשיך לעבוד כל כך קשה בשבילך ועבור הצוות.

 

לא משנה חשיבות המשימה

אפילו האדם הזוטר ביותר בצוות שלך, בעל השכר הנמוך ביותר, או אלה שעושים את העבודה החוזרת על עצמה ביותר, ראויים ויעריכו, שבחים.

 

להתמקד בחיובי

קל לתפוס בעיה בפרויקט של מישהו: באג, שגיאת הקלדה, שגיאה דקדוקית. למרבה הצער, אם התמקדות רק במה ששגוי, זה עלול להרתיע את הצוות שלך.

לשים לב לפרטים הקטנים

כמו בכל שבח במקום העבודה, ככל שתוכל להיות יותר ספציפי איתם, כך זה יתקבל טוב יותר . אם הם יודעים שהנך שם/ה לב, סביר יותר שהם ימשיכו להשקיע את המאמץ שאת/ה רוצה לראות.

שתפו את הקרדיט כשמשהו טוב קורה

אחת התכונות הנפוצות של מנהיגים טובים היא איך הם חולקים קרדיט עם הקבוצה שלהם

 

לסיכום

מתן הוקרות לצוות שלך לא עולה לך כמעט כלום. זה לא עולה כסף, ובדרך כלל מעט מאוד זמן.

מה שכן צריך זה התחשבות ואכפתיות. וזה, בבסיסו, מה שמניע את הצוות שלך להיות במיטבו.

הצוות שלך רוצה לדעת שאכפת לך מהם. הם רוצים לקבל הכרה כשהם עושים את עבודתם הטובה ביותר. השתמש/י בגישות אלה כדי לעזור לשמור על ההוקרות שלך רלוונטיות, ותמיד תהיה לך גישה חיובית לכל מצב עם חבר צוות.

מהן הדרכים האהובות עליך להעניק הוקרות אפקטיביות לצוות שלך?

Management QM

דו"ח מוכנות ניהולית שכל מנהל/ת צריך לקבל!

ההצלחה של הארגון תתאפשר כאשר המנהלים והעובדים שלו יממשו את הפוטנציאל שלהם. לא משנה גודל החברה, פתרון גנרי לכולם לא יעשה את העבודה!

לכל אחד יש את הזמן, הבשלות והמוכנות ללמידה והתפתחות.

התהליך שלנו מזהה חוזקות, מטרות, נקודות עניין,הזדמנויות להתפתחות, המאפשר לכל מנהל/ת לקבל את התהליך היחודי שלו.

מה מקבלים?

  • מיקוד המטרות של הארגון: הגדרת היעדים המשמעותיים שלך עבור הצורך העכשווי בפיתוח המנהלים. מובילה לסדרה של יעדים ברורים ומדידים עבור המנהלים.
  • אבחון נקודת פתיחה: זיהוי מדוייק באמצעות כלי האבחון QMark של מדד שביעות הרצון מהתנהלות הניהולית בנקודת הפתיחה. מה החוזקות? מה צריך לשפר? באופן אישי לכל מנהל/ת.
  • המלצות לפעולה: פעולות שניתן לשנות מייד ללא עזרה חיצונית ובניית תכנית התפתחות אישית לכל מנהל/ת.
  • דו"ח סיכום: דו"ח סיכום מפורט ומדויק המראה את מידת המוכנות לניהול של כל מנהל/ת, ומה צריך לעשות על מנת לשפר אותה.