חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דילמה ניהולית האצלת סמכויות

האצלת סמכות בעבודה היא היבט חיוני של ניהול יעיל ושיתוף פעולה צוות בכל ארגון. האצלת משימות ואחריות בין חברי הצוות מאפשרת שימוש יעיל במשאבים ופיתוח מיומנויות ומומחיות אינדיבידואלית של חברי הצוות. יחד עם זאת לא פעם מנהלים ומנהלות נמנעים מלעשות את הפעולה הזו על בסיס קבוע.

כמנהל/ת למה כדאי להאציל סמכות:

  • זמן – זה מפנה לנו זמן יקר
  • טיפוח הצוות – נותן להם לעשות דברים נוספים מלבד השגרה שלהם.
  • מלמד אותנו עוד על איכות הצוות שלנו

אם כך, מדוע מנהלים נמנעים מהאצלת סמכויות?

  • זה מצריך להקדיש זמן שאין לנו
  • לא תמיד אנחנו סומכים על הצוות שלנו ולא מוכנים לשלם את המכיר של אי ביצוע איכותי של המשימה.
  • פחד מקידום אנשים (כן זה קיים…)

למרות החששות הללו לרוב לארוך זמן האצלת סמכויות הינה פעולה שמקדמת אותנו כמנהלים, ומפנה לנו זמן לאותן משימות שתמיד נדחות.

עם זאת, חשוב להאציל משימות בצורה מחושבת ואסטרטגית כדי להבטיח שהמשימות הנכונות מוקצות לאנשים הנכונים.

להלן כמה שיקולים מרכזיים בעת האצלת עבודה:

  1. זהה את האדם הנכון לתפקיד: בעת האצלת משימות, חשוב לזהות את חבר הצוות עם מערך המיומנויות והניסיון המתאימים כדי להשלים את המשימה ביעילות.
  2. היה ברור לגבי הציפיות: העבר בבירור את היקף המשימה, מועדים וכל הנחיות או דרישות ספציפיות כדי להבטיח שחבר הצוות יודע מה מצופה מהם.
  3. ספק תמיכה: אמנם חשוב להאציל משימות, אך חשוב באותה מידה לספק תמיכה ומשאבים כדי לעזור לחבר הצוות להשלים את המשימה בהצלחה.
  4. הגדר צ'ק-אין קבוע: תזמן צ'ק-אין קבוע כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולספק משוב והכוונה לאורך הדרך.
  5. סמוך על הצוות שלך: האצלת משימות דורשת אמון ביכולות של חברי הצוות שלך כדי להשלים את המשימה שעל הפרק. אמון הוא המפתח להאצלה מוצלחת.

על ידי האצלה יעילה של משימות, מנהלים יכולים להבטיח שהצוותים שלהם עובדים ביעילות ובפרודוקטיביות. האצלת משימות יכולה גם לעזור לפתח את המיומנויות והידע של חברי הצוות, מה שמוביל לעובדים יותר מנוסים ובעלי יכולת.

Management QM

דו"ח מוכנות ניהולית שכל מנהל/ת צריך לקבל!

ההצלחה של הארגון תתאפשר כאשר המנהלים והעובדים שלו יממשו את הפוטנציאל שלהם. לא משנה גודל החברה, פתרון גנרי לכולם לא יעשה את העבודה!

לכל אחד יש את הזמן, הבשלות והמוכנות ללמידה והתפתחות.

התהליך שלנו מזהה חוזקות, מטרות, נקודות עניין,הזדמנויות להתפתחות, המאפשר לכל מנהל/ת לקבל את התהליך היחודי שלו.

מה מקבלים?

  • מיקוד המטרות של הארגון: הגדרת היעדים המשמעותיים שלך עבור הצורך העכשווי בפיתוח המנהלים. מובילה לסדרה של יעדים ברורים ומדידים עבור המנהלים.
  • אבחון נקודת פתיחה: זיהוי מדוייק באמצעות כלי האבחון QMark של מדד שביעות הרצון מהתנהלות הניהולית בנקודת הפתיחה. מה החוזקות? מה צריך לשפר? באופן אישי לכל מנהל/ת.
  • המלצות לפעולה: פעולות שניתן לשנות מייד ללא עזרה חיצונית ובניית תכנית התפתחות אישית לכל מנהל/ת.
  • דו"ח סיכום: דו"ח סיכום מפורט ומדויק המראה את מידת המוכנות לניהול של כל מנהל/ת, ומה צריך לעשות על מנת לשפר אותה.