חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתגרים בהאצלת סמכויות

אמנם האצלת סמכויות היא מיומנות חשובה למנהיגים, אבל היא גם יכולה להיות מאתגרת. להלן כמה אתגרים נפוצים שמנהיגים עשויים להתמודד איתם בעת האצלה

אמנם האצלת סמכויות היא מיומנות חשובה למנהיגים, אבל היא גם יכולה להיות מאתגרת.

להלן כמה אתגרים נפוצים שמנהיגים עשויים להתמודד איתם בעת האצלה:

1. התנגדות להאצלה: חלק מהעובדים עלולים להתנגד להאצלה, בין אם בגלל שהם מרגישים שחסרים להם הכישורים או הניסיון להשלים את המשימה, או בגלל שלא נוח להם לקחת על עצמם אחריות חדשה. מנהיגים יכולים להתגבר על התנגדות זו על ידי מתן תמיכה והכוונה, ועל ידי הדגשת היתרונות של האצלה.

2. חוסר אמון: האצלה דורשת רמה גבוהה של אמון בין המנהיג לפקודיו. אם חסר אמון, ייתכן שהאצלה לא תהיה יעילה. מנהיגים יכולים לבנות אמון על ידי תקשורת ברורה, שקיפות ועמידה בהתחייבויות.

3. ניהול מיקרו: מנהיגים מסוימים עשויים להתפתות לניהול מיקרו של משימות מואצלות, בין אם בגלל שהם לא סומכים על הכפופים להם או בגלל שהם רוצים לשמור על שליטה. עם זאת, ניהול מיקרו יכול להוביל לירידה במורל ובפרודוקטיביות. מנהיגים צריכים לספק הדרכה ותמיכה, אך גם לאפשר לכפופים להם לקחת בעלות על המשימה.

4. ניהול ציפיות: האצלה דורשת תקשורת ברורה וניהול ציפיות. מנהיגים צריכים להבטיח שהכפופים להם מבינים מה מצופה מהם, ושיש להם את המשאבים והתמיכה הדרושים כדי להצליח.

על ידי הבנת האתגרים הללו ונקיטת צעדים כדי להתגבר עליהם, מנהיגים יכולים להאציל ביעילות ולהשיג תוצאות טובות יותר עבור הארגון שלהם. האצלה יכולה להוביל להגברת הפרודוקטיביות, שיפור המורל והזדמנויות לצמיחה ופיתוח עבור כל המעורבים.

Management QM

דו"ח מוכנות ניהולית שכל מנהל/ת צריך לקבל!

ההצלחה של הארגון תתאפשר כאשר המנהלים והעובדים שלו יממשו את הפוטנציאל שלהם. לא משנה גודל החברה, פתרון גנרי לכולם לא יעשה את העבודה!

לכל אחד יש את הזמן, הבשלות והמוכנות ללמידה והתפתחות.

התהליך שלנו מזהה חוזקות, מטרות, נקודות עניין,הזדמנויות להתפתחות, המאפשר לכל מנהל/ת לקבל את התהליך היחודי שלו.

מה מקבלים?

  • מיקוד המטרות של הארגון: הגדרת היעדים המשמעותיים שלך עבור הצורך העכשווי בפיתוח המנהלים. מובילה לסדרה של יעדים ברורים ומדידים עבור המנהלים.
  • אבחון נקודת פתיחה: זיהוי מדוייק באמצעות כלי האבחון QMark של מדד שביעות הרצון מהתנהלות הניהולית בנקודת הפתיחה. מה החוזקות? מה צריך לשפר? באופן אישי לכל מנהל/ת.
  • המלצות לפעולה: פעולות שניתן לשנות מייד ללא עזרה חיצונית ובניית תכנית התפתחות אישית לכל מנהל/ת.
  • דו"ח סיכום: דו"ח סיכום מפורט ומדויק המראה את מידת המוכנות לניהול של כל מנהל/ת, ומה צריך לעשות על מנת לשפר אותה.